Zagreb

ZET-ovci muljaju Zagrepčane jer im nedostaje vozača autobusa

Autor: Tomislav Radnić / 27.11.2019.

ZET-ovci muljaju Zagrepčane jer im nedostaje vozača autobusa

Zagrebački električni tramvaj u velikim je problemima, a on se zove - nedostatak vozača autobusa. ZET-ovci sve to pokušavaju sakriti pa za sve brojnije linije koje sve češće propuštaju polaske s početno-krajnjih stajališta okrivljuju prometne gužve kojih, doduše, u metropoli ne nedostaje. No problem je, govori nam nekoliko vozača autobusa u toj, od početka 2018. godine samostalnoj tvrtki u vlasništvu Grada Zagreba, dublji. Vozači autobusa masovno napuštaju ZET odlazeći trbuhom za kruhom u zapadnoeuropske zemlje gdje su za isti posao puno bolje plaćeni. Novi ne dolaze pa se pribjeglo perfidnom propuštanju određenih polazaka ili čak cijelih linija kako bi se kompenzirao kronični nedostatak ljudi.

Razgovarali smo s nekoliko vozača u ZET-u koji su, zbog straha od sankcija, molili za anonimnost, i svi govore isto - nedostaje im vozača autobusa, dok se u upravi te gradske prijevozničke tvrtke gotovo svakodnevno zapošljavaju novi "direktori". Najgore je, kažu, što u cijeloj priči ispaštaju građani, a nitko se nije udostojio javno reći u čemu je problem pa da se onda vozni redovi i službeno reduciraju. Ako ništa, smatraju naši sugovornici, barem će svi znati kada neke linije voze, a kada ne voze, pa će se po tome prilagođavati. Ovako ljudi stoje na stanici i čekaju autobus koji neće doći u navedeno vrijeme, ili neće doći uopće.

- Sve je, u principu, vrlo jednostavno. Primjerice, s jednog polazišta idu četiri linije, a dostupna su samo tri vozača. Linija 1 kreće u 13:10 sati, linija 2 u 13:20 sati, linija 3 u 13:30 sati, a linija 4 u 13:40 sati pa se onda za taj dan linija 2 skroz ukine, ako prolazi istom ili sličnom trasom kao linije 1 i 3. No onda se promjene i vozni redovi spomenutih linija pa linija 1 više ne kreće u 13:10 sati već u 13:15 sati, dok se polazak linije 3 s 13:30 sati pomakne na 13:25 sati. Tako se smanji razmak između te dvije linije da građani ne bi primijetili da se nešto događa, a ZET tako zakamuflira činjenicu da im nedostaje vozača - kažu nam naši sugovornici iz ZET-a.

To se događa već neko vrijeme, no vozača je sve manje pa su takve "igre" s voznim redovima sve češće, što su sada počeli primječivati i Zagrepčani. Najgore je to što dolazi zima, a čekati autobus koji uopće ne misli doći, ili ga čekati 10-ak minuta dulje, nije najugodnije.

Najveći problem je, govore nam naši sugovornici, na linijama gdje su polasci autobusa rijeđi. Sustav, naime, funkcionira tamo gdje ima više linija, a razmak u polascima kod svake je 20 minuta ili pola sata. No tamo gdje su razmaci veći, po sat ili više vremena, i taj je problem veći jer su ljudi prisiljeni čekati puno dulje ne bi li se ukrcali na autobus koji će ih odvesti do radnog mjesta, škole ili fakulteta. S time, nastavljaju naši sugovornici, dolaze i drugi problemi jer neki zbog toga kasne na posao, u školu, k liječniku. ZET, s druge strane, sve to zataškava i za cijelu situaciju krivi prometne gužve u gradu. Pitanje je samo - do kada, jer sve je više bijesnih građana, a ZET-u, kako čujemo, sve teže krpati rupe koje su iz dana u dan sve veće i veće.