Zagreb

ADVENT RASTURIO: I VIŠE TURISTA I VEĆA ZARADA!

16.01.2020.

ADVENT RASTURIO: I VIŠE TURISTA I VEĆA ZARADA!

Unatoč aferi s kućicama te brojnim negativnim medijskim izvještavanjima, ovogodišnji Advent je 'rasturio', barem ako se gledaju službene brojke Porezne uprave, te sustava E-visitor, odnosno podaci Turističke zajednice Grada Zagreba. Tako je u 40ak dana, od početka prosinca, pa otprilike do 10. siječnja, bilo i više noćenja, i dolazaka, a u metropoli su svi ugostitelji i više zaradili, ako se gleda prosinac 2019., u odnosu na isti mjesec 2018.

Koji dan je TZGZ kasnila s rezultatima (obećali su 13.1), no očito se nisu mogli dogovoriti kako se što bolje pohvaliti u priopćenju, jer unatoč cijeloj priči oko afere s kućicama te medijskim napadima na Advent, ekipa iz turističke zajednice ima razloga za dvostruko slavlje - više je turista i veća je zarada ugostitelja u cijelom Zagrebu!

-Prema podacima E-visitora, Turistička zajednica Grada Zagreba danas je objavila kako je u metropoli za vrijeme trajanja Adventa bilo čak  12% više dolazaka i 11% više noćenja nego godinu prije. U Zagreb su najviše pohrlili domaći turisti koji bilježe rast od 15%, dok je stranaca 10% više. Najbrojniji su gosti iz Bosne i Hercegovine, Italije, Austrije, Slovenije i Njemačke - izjavili su iz TZGZ-a.
 
No, i rezultati za cijelu 2019. godinu su izuzetno dobri - broj dolazaka je veći za 4%, a noćenja za 5%, u odnosu na 2018. godinu.
-S ovim rezultatima, Zagreb je, u komercijalnom smještaju, zauzeo 1. mjesto u dolascima i 5. mjesto u noćenjima u cijeloj Hrvatskoj - stoji u priopćenju TZGZ-a.
 
Martina Bienenfeld ima itekako razloga za optimizam i slavlje. Advent su 'gazili' brojni mediji, aferu s kućicama su iskorištavali brojni političari, kao i relativizirali općenite turističke uspjehe Zagreba.
No, jedno je politika, a drugo su brojke.
Tako je  prema službenim podacima Porezne uprave, prosinac 2019. za sve zagrebačke ugostitelje donio sveukupno porast zarade od 7% u odnosu na prosinac 2018. Podsjetimo - većinom anonimni ugostitelji su tijekom cijelog studenog i prosinca 2019. u medijima govorili kako je  "zarada ove godine manja od 10-30%"., pa čak i neki ugostitelji koji su zakupili i po 4-5 kućica na Adventu, a ne sumnjamo da će ih zakupiti i iduće godine.
 
Pitali smo i nekoliko organizatora različitih adventskih programa kakva je bila zarada. Za Ledeni park je prodano  5% posto više karata nego 2018., organizatori Adventa na Strossu tvrde kako je većina ugostitelja poprilično zadovoljna na toj lokaciji, a Advent u ZOO-u je imao porast zarade od 10%. 
 
I za kraj se nameće logično pitanje - tko bi radio po zimi, i to 40ak dana, a da ne zaradi? I tako iz godine u godinu? Naime, jedan od organizatora Adventa na Strossu, poznati Zlatko Petrović-Pajo za Z1 televiziju je kazao kako su se za Advent 2019., za najam kućica na Štrosu javili sve isti ljudi kao i godinu prije. 
 
Dileme nema, naravno da treba 'popraviti pravila' i kriterije oko dodjele kućica od strane Gradske uprave, no ići 'zaklati kravu radi kilograma mesa', ići medijski uništavati cijeli Advent je zaista nepotrebno, a pokazalo se i poprilično neuspješnim, jer nisu to samo brojke gradske turističke zajednice, već i brojke državne Porezne uprave.