Hrvatska

BRANITELJI: 'O DOMOVINSKOM RATU SE UČI PREMALO I KRIVO'

17.04.2018.

BRANITELJI: 'O DOMOVINSKOM RATU SE UČI PREMALO I KRIVO'

I dok se u Ministarstvu znanosti i obrazovanja održavao prvi edukativni skup ravnatelja 72 škole koje najesen kreću s eksperimentalnim provođenjem kurikularne reforme, u Domu specijalne policije branitelji su održali okrugli stol o kurikulumu povijesti, zabrinuti koliko će, kako i o čemu ubuduće djeca učiti kada je Domovinski rat u pitanju.  


Većina sudionika braniteljskog okruglog stola 'Reforma obrazovanja-kurikul povijesti s osvrtom na Domovinski rat' složilo se kako se o Domovinskom ratu uči premalo, a ono što se uči, kažu, djelomično se krivo uči. 
-'Povijest Domovinskog rata uči se kroz dva programa - hrvatski i srpski. Smatramo da svi hrvatski državljani trebaju učiti po jednom programu. Ne želimo osporiti ničije pravo na dodatno učenje jezika i pisma, no istina o Domovinskom ratu je jedna, nema dvije'- ističe Đuro Glogoški, te dodaje kako se u kurikulu povijesti treba točno znati što će se konkretno učiti, koliko će nastavnih sati  biti posvećeno Domovinskom ratu i kako će izgledati njihova provedba. 

S njim se slaže i bivša ministrica obrazovanja Ljilja Vokić koja je progovorila o svom iskustvu vezano za pregovore o mirnoj reintegraciji hrvatskog Podunavlja. Podsjetila je kako je najpogubnije da se i danas povijest uči na različite načine za hrvatsku i srpsku djecu, te dodala da je to protivno zakonu, nadovezujući se na Glogoškog. 

Stanjem nije zadovoljan ni ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved istaknuvši kako žele pronaći odgovarajući model da ubuduće Domovinski rat, kao temelj samostalne Hrvatske, bude na odgovarajući način valoriziran u sustavu obrazovanja, te kako bi učenici trebali imati punu spoznaju o Domovinskom ratu i njegovim specifičnostima. 

Zadovoljan je, kako kaže, što oko 40 000 učenika osmih razreda osnovnih škola posjećuje Memorijalni centar u Vukovaru, gdje dobiju sliku koju nisu dobili kroz raniji proces obrazovanja, u, dakle,  školskim klupama. 

Nastavno na najavu provedbe eksperimentalne faze kurikularne reforme, književnik i publicist Slobodan Prosperov Novak kaže kako nije istina da su recenzirani svi kurikuli, te dodaje kako je književnost u HAZU-u prošlo negativno, kao i recenzija kurikula spomenute povijesti.

Nakon debate za riječ se iz publike javio predsjednik Zbora udruga veterana hrvatskih gardijski postrojbi Miljenko Kolobarić te izrazio skepsu oko budućeg učenja povijesti o Domovinskom ratu, jer kako kaže, još uvijek nismo riješili Jasenovac ni Bleiburg, a kamoli Domovinski rat.